Vis alle Gymnastik for seniorer Gymnastik for seniorer med skavanker Spinning for seniorer Spinning for seniorer
Hold Tid/Sted Instruktør/træner Betalingsplan Tilmeld Tilmeldte
Gymnastik (201)
Mandag kl. 10:00 - 12:00 Rønbæk Indrætscenter, RIC 1
Træner : Fysioterapien Hinnerup Sundhedshus /
Tilmeld 105/110
Gymnastik (201)
Kort beskrivelse

Formålet er 75 minutters fokus på at deltagernes funktionsniveau skal bevares og forbedres. Vi kører på med fokus på bevægelighed, stabilitet, kondition og ikke mindst balance, så hverdagsbevægelser bliver så nemme som muligt.

Øvelserne veksler meget, så pauser imellem de lidt hårdere træningspas har fokus på stræk af muskler og ikke mindst bindevæv.

Alt er tilrettelagt efter man ikke er 25 år længere. Da vi er mange på forskellige niveauer, vil øvelserne blive beskrevet på 2-3 niveauer. Er der behov for en pause eller springe en øvelse over, er det helt ok, det er vigtigt at man selv mærker efter behovet. At kunne komme op og ned fra gulv, stå på knæ er en fordel.

Man skal medbringe en træningsmåtte (en fordel at den ikke er for tynd, hvis du døjer med at komme på knæ), et langt viskestykke til diverse gulv- og strækøvelser og en rund elastik. Er der andet der skal bruges, får I besked.

75 minutter, hvor pauser ikke er det vi bruger mest tid på - hvis da ikke man selv synes, man har et behov for det.

Efter træningen er der mulighed for diverse boldspil, hvor det sociale er i højsæde. Vi slutter af med frokost og en sang.

Spinning (101)
Tirsdag kl. 09:45 - 10:45 Rønbæk Indrætscenter, Spinning
Træner : Astrid Sollien / Gert Carlsen /
Tilmeld 19/20
Spinning (101)
Kort beskrivelse

Spinning er cykling til musik på en stationær cykel. Intensiteten styres gennem ændring af belastning, temposkift samt siddende og stående kørsel. Ændring i tråd-kadence og belastningens hårdhed giver en varieret cykeltur, som virkelig får sveden frem på panden. Cykel sammen med andre til god musik og få en effektiv træning ud af det samtidigt. Træningsformen er skånsom for led og ledbånd og kan derfor benyttes af alle.

Spinning (102)
Tirsdag kl. 11:00 - 12:00 Rønbæk Indrætscenter, Spinning
Træner : Astrid Sollien / Gert Carlsen /
Tilmeld 13/20
Spinning (102)

Gymnastik (202)
Onsdag kl. 08:30 - 09:30 Rønbæk Indrætscenter, RIC 1
Træner : Solveig Vestergaard /
Tilmeld 44/50
Gymnastik (202)
Kort beskrivelse

Holdet er for dig, som ønsker at bevare din smidighed, din muskelstyrke, bedre balance og øget kropsbevidsthed. Du arbejder primært med din egen kropsvægt (altså uden rekvisitter). Enkelte øvelser er med håndvægte efter eget valg, redondo bold samt elastik.

Træningen forbedrer din balance, forbygger svimmelhed og hjælper med til at styrke musklerne omkring mave, ryg, arme og ben. Træningen indeholder stabilitets- og koordinationsøvelser. Træning af mave- og rygmuskler kan forebygge rygsmerter og dårlig kropsholdning, samt give en stærkere bækkenbund.

Der er musik til alle øvelserne, som foregår stående eller på vores liggeunderlag.

Alle kan deltage. Mange af øvelserne er niveaudelte, så man bestemmer selv sværhedsgraden.

Du skal medbringe liggeunderlag, redondobold, elastik og vægte.

Gymnastik (203)
Onsdag kl. 10:00 - 12:00 Rønbæk Indrætscenter, RIC 1
Træner : Esben Hansen / Kirsten Kejser /
Tilmeld 86/110
Gymnastik (203)
Kort beskrivelse

Træningen er opdelt i 3 sessioner med små pauser imellem.

I de to første sessioner er udgangspunktet gymnastik- og bevægelsesaktiviteter med fokus på effektøvelser, hvor der fokuseres på øvelsernes betydning for, hvordan musklerne arbejder.

Samtidig inddrages åndedrættens betydning for iltning af musklerne.  Derudover er der øvelser med bolde og vægte samt træning af balancen, rytmiske øvelser med glad musik og sjove påfund. I aktiviteten er der fokus på bevægelsesaktiviteterne.

I 3. session er der medlemstyrede aktiviteter, hvor vi kæmper med og mod hinanden i badminton, floorball, petanque og andre sportsgrene.

Du skal medbringe liggeunderlag, redondobold, elastik og vægte.

Vi slutter af med frokost og sang.

Gymnastik (204)
Torsdag kl. 09:00 - 10:00 Rønbæk Indrætscenter, RIC 1
Træner : Fysioterapien Hinnerup Sundhedshus /
Venteliste 25/25
Gymnastik (204)
Kort beskrivelse

Motionen er for dig, der trods smerter/skader eller indskrænket bevægelighed gerne vil holde dig i gang med hensyntagende gymnastik.

Det er gymnastik for ældre, hvor vi sætter det sociale samvær og humøret højt. Du tager de pauser, du har brug for alt efter dagsformen.

Alle kan være med, da vi primært laver øvelser siddende på en stol, men alle øvelser kan også laves stående. Desuden er der fokus på balance, stræk og bevægelse til musik, hvor vi får varmen og får rørt hele kroppen igennem.

Du skal medbringe elastik og 2*1/5 L sodavandsflaske til vægtøvelser. Det kan være rart at sidde på et håndklæde eller lille pude.

Tilmeld venteliste